4 Ocak 2016 Pazartesi

Astımın Gebeliğe Etkisi

Sponsorlu Bağlantılar:

Gebelerde astım kişiden kişiye göre değişiklik gösteren bir hastalıktır. Bazılarının astımında azalma görülürken bazılarının astımında artış görülür. Bunun yanı sıra astımı değişiklik göstermeyen gebelerde vardır. Hamilelikte astım son aylarda azalır. Bunun sebebi halen anlaşılamamıştır. Şimdilik eldeki veriler bunun progesteron hormonu düzeyi ile ilgili olabileceğidir. Gebelerde bebeğin cinsiyeti kız ise astım ataklarının arttığı gözlenmiştir. Astımda görülen ataklar bebek 24 haftalık ise sık sık olmaya başlar. Birkaç ay sonra tekrar normal haline döner. Astımın gebeler üzerinde etkilerinde sıkıntı yaşanmayabilir. Bunun için kontrollü bir gebelik olması gerekir. Astımı olan gebeler kafalarına göre ilaçlarının kullanım sıklığını ya da dozunu azaltmamalı, doktoruyla iletişim içerisinde olmalıdır. Düzenli kontrollere gitmeyen anne adaylarında bulantı ve kusmalar görülebilir. Vajinal kanama sıklığı da yaşayabilir. Gebeliğe bağlı hipertansiyon çıkabilir. Anne adayında ölümle sonuçlanan sorunlar yaşanabilir. Düzenli kontrol edilmeyen bebeklerde ise erken doğum ve oksijen yetersizliği (kronik hipoksi) olur. Bebek anne karnında ölebilir.

İlgili aramalar: astımın gebeliğe etkisi nedir, hamilelikte astım, astım hastaları hamileyken nelere dikkat etmelidir