14 Ocak 2016 Perşembe

Ben Neden Olur?

Sponsorlu Bağlantılar:

Benin tıp dilindeki ismine nevüs denir. Cildinizde oluşan benler çok farklı yapıda ve büyüklükte olabilir. Doğuştan olan benlerde vardır. en çok gördüğümüz ben çeşidi hafif yuvarlak kahverengi 3-5 mm büyüklükte olanlardır. İnsan vücudunda saç, kan ve deriye rengini veren madde vardır. Bu maddeye pigment denir. Bu pigmentler üretici hücreye çok benzeyen özel hücrelerin deri içinde bir alanda yuvalanması ile oluşum gösterirler. Doğuştan itibaren var olabilecekleri gibi bir çoğu da çocukluk zamanında bir kısmı da sonraki bir zamanda oluşabilir. Tıbbı müdahale gerektirecek benlerde olabilir. Bazı ben çeşitleri zamanla kötü huylu bir şekle dönme riskine sahiptir. Bu sebeple zarar olasılığı taşıyan benlerin özelliklerinin ve bir bende rastlanabilecek hangi değişimlerin önemli olduğunun bilinmesi önem taşır. Vücudunuzda oluşan benler 0.5-1 cm’den büyük ise , rengi siyah, kırmızı, kahverengi, beyaz hali alıyorsa , ayak tabanı, el arası ve parmak uçlarında oluşmuş ise bir doktora görünmeniz gerekir.Ayrıca benin sebepsiz kanaması, rengin etrafa yayılması (veya etrafta beyazlanma olması) ve kaşınma gibi belirtiler gösteriyorsa cerrahi müdahale gerekir. Önemsenmesi gereken bir durumdur.

İlgili aramalar: vücutta ben neden olur, ben neden çıkar, benler nasıl oluşur