4 Nisan 2012 Çarşamba

Astımın Nedenleri, Belirtileri ve Tedavisi

Sponsorlu Bağlantılar:

Astma (Astım - Nefes Darlığı)

Astım Nedir? Astımın Nedenleri Nelerdir

Kılcal solunum borucuklarının daralması, şişmesi, balgam oluşması gibi etkenlerin neden olduğu bir solunum sistemi hastalığıdır ve halk dilinde astım olarak adlandırılır. Astımın nedenleri arasında doğumsal yatkınlık, üst solunum yolu iltihapları, yabancı maddelere karşı allerji (reaksiyonlar) sayılabilir. Fiziksel koşullar ve iklim, solunum güçlüğünü artıran etkenlerdendir. Astmatik hastaların %50'sinden fazlasında, bu hastalık daha çocukluk döneminden başlamıştır. Astım hastalarının üçte ikisini de erkekler oluşturur.

astım hastalığı nedir astım nasıl geçer

Astımın Belirtileri

Çok sık rastlanan solunum güçlüğü, hava yetmezliği ve ıstıraplı öksürükle birlikte görülen üst solunum yollarının enfeksiyonu bebeklik döneminde ortaya çıkan akut astım bronşittir. Gribal bir enfeksiyon sırasında bebekte ve küçük çocukta rastlanan reaksiyon şekli bu hastalığı geçiren çocuğun mutlaka astımlı olacağını göstermez. Gerçek bir astım nöbeti, aslında soluk almak değil, soluk vermek güçlüğüdür. Çocuk, hava vermek için çabalar, kalkıp oturduğu zaman biraz rahatlar. Solunum güçlüğüyle birlikte öksürük nöbetleri de görülür. Çocuklar nöbet sırasında kusabilirler. Nöbet sırasında asıl önemli olan, sesli solunum, korku ve öksürük halidir.

Seyri ve Komplikasyotıları

Astım, her gribal enfeksiyon gibi birkaç gün sonra yavaşlar ve hastalık durumu ortadan kaybolur. Hastalığın bir doktor tarafından tedavisi gereklidir. Daha büyük çocuklarda astım nöbetleri, bazen çok hafif geçen solunum zorluğu halinde görülebilir. Hasta çocuğun ruhsal durumu etkilenebilir. Daha sonra kronik astım nöbetleri görülebilir. Hastalık sonrası akciğerlerde ve bronşlarda şişme ya da genişleme olabilir.

Astımın Tedavisi

Akut astımın neden olduğu solunum zorluğu nöbetlerinin mutlaka bir doktor tedavisine ihtiyacı vardır. Çünkü, bu durumlarda vücudun aşırı duyarlığını giderici, sakinleştirici, kramp çözücü ilaçlara gerek görülür. Kronik astımlı çocuğun devamlı doktor kontrolunda bulunması gerekir. İklim değiştirmek de yararlı olabilir. Ayrıca, çocuğun ruhsal durumunun da kontrol edilmesi önerilir.

Koruyucu Tedbirler

Bu hastalığa karşı güvenle kullanılabilecek önleyici bir tedbir yoktur. Ancak, allerjiye neden olan etkenlerin ortadan kaldırılması ve iklim değiştirilmesi salık verilebilir.