15 Aralık 2015 Salı

Astımın Belirtileri

Sponsorlu Bağlantılar:

Astım bir solunum yolu hastalığıdır. Mikrobik olmayan iltihaplanma nedeniyle solunum yollarının daralmasıdır. Bu daralma solunum yolundaki kasların kasılması, mukozanın şişmesi ve salgının artmasıyla meydana gelir. Astımın belli başlı belirtileri vardır. Bunlar hırıltılı solunum, öksürük, nefes darlığı, göğüste sıkışma hissi gibi belirtilerdir. Bu belirtileri astım hastası nöbet geçirerek yaşar. Astım hastaları egzersiz ve spor yapınca, grip olunca veya çeşitli alerjik durumlar yaşayınca astımı azar. Astım yetersiz tedavi edilirse, doktor tarafından verilen ilaçlar kullanılmaz ise astımın belirtileri giderek artar. Astımı başlatan başlıca etkenler ev tozları, polenler, küf mantarları gibi alerjenlerdir. Ayrıca sigara dumanı, bazı ilaçlar, yediğiniz besinlerde bulunan katkı maddeleri de astımı tetikleyebilir. Astım genetik yolla nesilden nesile aktarılabilen bir hastalıktır. Ailenizde astımlı bireyler varsa sizin de astım hastası olma ihtimaliniz güçlenir. Astım hastaları kesinlikle sigara içmemeli, kullanıyorsa bırakmalı ve ayrıca sigara içilen ortamlarda kesinlikle bulunmamaları gerekir. Astım nöbetleri geçiren hastalar ilacını yanında taşımalıdır.

İlgili aramalar: astımın belirtileri nelerdir, astım hastalığının belirtisi nedir, astım nasıl anlaşılır, astım hastası olup olmadığımı nasıl anlarım