15 Aralık 2015 Salı

Astımın Tedavisi Var Mı?

Sponsorlu Bağlantılar:

Astım tedavi ediliyor mu?

Astım hastalığınız çok ilerlemediyse büyük çoğunlukla tedavi edilebilen fakat hayat boyu tedavisi süren kronik bir hastalıktır. Astım hastalığını tedavi etmekte kullanılan ilaçlar üç ayrı grupta toplana­bilir­­.

1­. Rahatlatıcılar : Astım belirtileri­nin hemen  ortadan kalkması el­de edilebi­lir.
2­. Önleyiciler : Solunum yollarındaki has­saslığı ortadan kaldıran, uzun süreli kullanımda hastalığı tedavi edici ilaçlar.
3­. Kurtarıcı vey .
7; Acil ilaçlar: Kötüye giden  astım tedavisinde veya bir nöbet esnasın­da belirtileri acil olarak kontrol altına almak amacıyla kullanılan ilaçlar.

Hasta veya ebeveyn olarak sorumluluklarınız nelerdir?
* İlaçları reçetede yazıldığı gibi düzenli alınız­. Astımlı çocukların aileleri için bu, ilacın alınmasını denetleme ve doğru alınmasını sağlama manasına gelir.
* Sigara dumanı dahil başlatıcı etkenlerden  korunma.
* Astım kronik bir hastalık olduğundan, düzenli aralıklarla doktorunuza görünün, sizinle düzenli ilgilenen  ve durumunuzu bilen  aynı doktora görünmenizde önemlidir­­.
* Tedavi sırasın­da şikayetlerinizde astım olursa, doktorunuza planlanan dan evvel başvurunuz.
* Astım hususun­da tavsiyeleri, iyi niyetli arkadaşlarınız, yakınlarınız veya komşularınızdan değil, doktorunuzdan alınız­. Herkesin astımı farklılık gösterebilir­­. Bir kişiye uygun olan tavsiye diğerine uymaya­bilir­­.

İlgili aramalar: astımın tedavisi var mı, astım geçer mi, astım ilaçla geçiyor mu, astımdan kurtulmak mümkün mü