22 Şubat 2016 Pazartesi

Bebeklerde Konak

Sponsorlu Bağlantılar:

Bebekler­de Konak(Seboreik Dermatit) Nedir?

Konak nedir?
Aslın­da halk dilinde konak olarak bilinen hastalığın tıp dilindeki adı seboreik dermatit'tir. Bebekler­de ciltteki yağ yapısın­da ve miktarın­da doğum sonrası değişimler gözlenir­­. Anne karnın­da iken  bebek annenin her şeyin­den  yararlanıyordu­. Artık kendi vücudunun düzeni­ni yavaşça oluşturur­. Bebekler­de cilt yağı dengesiz ve cildin yağlanma düzeni henüz yoktur ve bebekler­de biotin eksikliğinde meydana geldiği düşünülür­. Hastalığın oluşma ve gelişim sebe­bi tam anlamıyla belirlenememiştir­­. Bebeklerin ilk 6 ayı boyunca daha sık görüldüğü gözlenmiş fakat bu cilt hastalığı çocukluk ve yetişkinlik süreci boyunca de birazcık da olsa rastlanmıştır­­.

Bebekler­de seboreik dermatit nereler­de görülür? Bebekler­de ve çocuklar­da genel olarak saçlı deri, yanaklar, kaşlar, kulak arkaları, kulak içi, bez bağlanan yerler, koltuk altı, boyun kıvrımların­da görülmekte­dir­­.

Bebekler­de Seboreik dermatit belirtileri nelerdir? Ben  ilk kez emzirirken  kafa derisinde sarı, yağlı bir tabaka oluştuğunu fark edip araştırmıştım­. Yanaklar­da ve kaşlar­da pul pul dökülmeler olmuştu­. Lakin doktorunuza cildi gösterip danışın­. Seboreik dermatit tanısını doktorunuz koysun ve ona göre bir tedavi metodu belirlesin­. Zira bebekler­de görülmekte olan konak başka cilt hastalıkları ile karıştırılabiliyor­.

Seboreik dermatit'ten kurtulma yolları nelerdir? Cilt kuruluğun­dan ve cilt yağ dengesi bozukluğun­dan ötürü meydana geldiği için yanaklar­da ya da kulak arkaların­da pul pul dökülmeler olan bir cilt ise, ben  bebekler için özel üretilmiş bitkisel kremlerden  kullandım­. Cildi devamlı rutubetli tutmanız döküntüleri önlemede yardımcı­. Babe marka bebek yüz kremi kullandığımda ikinci gün düzelmeler olduğunu farkettim ve inanamamıştım­. Günde iki kez kullanmanızı öneririm­.

Saçlı deride meydana gelen  yağlı ve kabuk bağlamış konak için, saçlı deriyi banyo dan evvel bebe yağını ya da sızma zeytin yağını saçlı deriye sürün ve yarım saat bekleyin­. Sonrasın­da konak tarağı denilen  ince telli bebek tarağı ile kabukları kaldırarak tarayın­. Birkaç banyoda bütünüy­le kurtulacaksınız­. Deriyi yumuşatmadan döküntüleri kaldırmamanızı öneririm­. (zeytin yağı kullandığınız sırada bilindik marka olmasına dikkat edin­. Zeytinyağı­nın asitlik derecesi cilt için çok önemliymiş, ben  ev yapımı sızma zeytinyağı kullandım ve bebeğimin cildi daha çok kabuk bağlamıştı­.) Banyo suyunun içerisi­ne zeytin yağı ya da bebek yağı damlatarak cildi nemlendirebilirsiniz­. Bu süreçte bebeğinizi 3 günde bir yıkayın­. Konak oluşmasını önleyici şampuan kullanarak tekrar oluşumu­nu önleyebilirsiniz­. Ben  Mustela markası­nın konak önleyici şampuanını kullandım ve sorunu bir daha yaşamadım­. (alıntıdır)