19 Aralık 2010 Pazar

Eğitim Hemşiresi Görev Tanımı, Eğitim Hemşiresinin Görevi ve Sorumlulukları

Sponsorlu Bağlantılar:

Statüsü                       : Memur

Ünvanı                        : Eğitim Hemşiresi

Bağlı Olduğu Birim   : Başhemşire

Bağlı Çalışanlar         : Yok

Yetkinliği:
Lisans mezunu olup, meslekte beş yıl deneyimli ve eri en az üç ay hemşirelik hizmetleri sorumlusu olarak görev yapmış hemşireler arasından, her iki yüz elli hemşireye kadar bir eğitim hemşiresi görevlendirilir. en az beş yıl süreyle bu görevde çalışır. Yerine aynı niteliklere sahip bir hemşire yerleştirilmeden görevden ayrılamaz. Eğitim hemşirelerine görevlerinin dışında nöbet dahil ek herhangi bir görev verilemez.

Görev ve Sorumluluk ve Yetkileri:

Sorumlulukları
Hemşirelerin mesleki gelişimini sağlamak üzere işe uyum programları, hizmet içi eğitim ve diğer eğitsel programların yerine getirilmesinden sorumludur.

Görevleri
Ø       Başhemşireye bağlı tüm çalışanların mesleki gelişimleri için hedef, amaç ve politikaları geliştirmek.
Ø       Başhemşireye bağlı tüm çalışanların eğitim gereksinimlerini belirlenmek.
Ø       Önceliklerin saptanması, planlanması ve eğitimin verilmesini sağlamak.
Ø       Eğitim programının yürütülebilmesi için eğitimci, zaman, yer ve ekipmanı sağlamak üzere ilgili kişi/birimlerle işbirliği yapmak.
Ø       Yıllık eğitim bütçesini hazırlamak.
Ø       Eğitim programları, uygulanması, sorunlar ve gereksinimler konusunda müdürlüğe bilgi vermek ve görüş almak.
Ø       Eğitim programlarının düzenli olarak kurum içinde duyurulmasını sağlamak.
Ø       Hemşirelerin eğitime katılımı ve başarıları konusunda değerlendirmelerini yapmak görüş bildirmek.
Ø       Hemşirelerin enfeksiyon kontrolüne ilişkin eğitim gereksinimlerine yönelik enfeksiyon kontrol hemşiresi ile işbirliği yapmak, önerilerde bulunmak.
Ø       Kurum politikaları doğrultusunda eğitim çalışmalarını değerlendirmek, rapor hazırlamak ve sunmak.
Ø       Başhemşireliğin öncülüğünde eğitime katılan hemşireler için ödül sistemi (yeni sorumluluklar, katılım belgesi, kredi sistemi gibi) geliştirmek ve yürütmek.
Ø       Eğitim programları ile katılanlara ilişkin kayıtları tutmak ve kayıt sistemlerini geliştirmek.
Ø       Eğitim materyali arşivi geliştirmek.
Ø       Hemşirelerin, eğitim gereksinimlerini belirlemeleri ve mesleki gelişimleri için danışmanlık yapmak.
Ø       Eğitim teknolojisindeki yeni gelişmeleri izlemek ve uygulamak.
Ø       Güncel, mesleki yayınları izler ve hemşirelere duyurur. Hemşirelik hizmetleri ile ilgili araştırmalar yapmak.
Ø       Mesleki seminer, konferans, toplantı gibi etkinliklere katılmak ve çalışanların da bu gibi etkinliklere katılmasını sağlayıcı duyuruları yapmak.
Ø       Hemşirelik hizmetlerinin gelişimine katkıda bulunmak ve kurum içindeki hemşirelik
Ø       hizmetinin tanıtımını sağlamak amacıyla yayın geliştirmek.
Ø       Bakım ve uygulamalara ilişkin kural ve prosedürlerin geliştirilmesi, uygulanması ve güncelleştirilmesi çalışmalarına katılmak.
Ø       Müdürlük tarafından belirlenen hasta bakım standartlarının ve formların uygulanmasında hemşirelere rehberlik etmek.
Tüm çalışmalarını etik kurallar doğrultusunda yapmak.

Konuyla ilgili aramalar: Eğitim Hemşiresi görevi nedir , Eğitim Hemşiresi görev tanımı , Eğitim Hemşiresi görev ve yetkileri nelerdir , Eğitim Hemşiresir

--> HASTANE GÖREV TANIMLARI ANA SAYFASINA DÖN <--

Eğitim Hemşiresi Görev Tanımını İndir